torsdag 3. februar 2011

Cocacoliker? No more...


Jeg har alltid vært over gjennomsnittet glad i Cola. Og drukket over gjennomsnittlig mengder med Cola. Det første jeg gjorde når jeg kom til England var å kjøpe et brett med 24 bokser til 3 pund, jeg angrer fortsatt på at jeg ikke tok bilde av kjøleskapet mitt, det så faktisk litt stilig ut helt fullt av Colabokser. Jeg drakk opp mine 24 bokser på litt over en uke. For det første så trenger jeg Cola til frokost for å våkne, så må jeg ha litt påfyll på formiddagen for å holde hodet gående, så må jeg ha et glass før middag, og til maten, og etter maten, og til kvelds... Og sånn har jeg holdt på nå i flere år. Litt av og på, men jeg faller alltid tilbake. I snitt drikker jeg 2 til 2 og en halv liter om dagen. Men NÅ er det nok. 

Jeg skal av Colavogna og over på vannvogna. Og jeg er allerede godt i gang. Har kjøpt meg en ny fancy vannflaske, så nå er den med overalt i stedet for Colaflasken. Nå har jeg klart meg snart en hel arbeidsuke, dvs 5 dager, på kun ett glass Cola til tacomiddagen på tirsdag, hvem drikker vann til taco? Det er jo ikke noe godt. Vann funker fint det. Jeg er ikke tørst hele tiden lenger, og jeg føler meg ganske våken og opplagt uten. Målet for uke 1 er i hvert fall nådd, blir spennende å se om jeg klarer å fullføre denne gangen. Jeg vil jo ikke ende opp med tenner som ser ut som brune stumper, og jeg vil helst slippe å legge på meg så veldig mye mer. Det er ingen hemmelighet at Cola er ganske behjelpelig når det kommer til å dytte på deg noen ekstra kilo. Marte VS Cola fortsetter, og jeg skal vinne. 

1 kommentar: