onsdag 2. februar 2011

St.Albans

Jeg skulle jo egentlig bo i Hatfield under Englandsoppholdet, desverre viste det seg at Hatfield er et litt stusselig tettsted. Hatfield består av et outlet kjøpesenter med masse amerikanske fastfood restauranter pluss et "sentrum" med Asda, Boots og en mini NewLook. Fort gjort å se alt med andre ord. Det jeg imidlertid angrer på at jeg ikke fikk med meg er Hatfield House og Garden, tror det er verdt besøket, men det får bli en annen gang.


Den ene søndagen jeg egentlig skulle jobbe med eksamen bestemte jeg meg for at jeg heller ville ha noe positivt og fint å se tilbake på etter mitt noe avstumpede opphold, og eksamensjobbing er ikke positivt eller fint å tenke tilbake på, derfor tok jeg en taxi til St.Albans som er mer en forstad til London. St.Albans anbefaler jeg varmt! Koselig lite sentrum med godt utvalg av alle dine typiske London butikker, TopShop, Monsoon, River Island samt en god slump parfymerier som selger gode merker mye billigere enn i Norge, for eksempel Benefit og I.D.


 St.Albans Cathedral, enorm katedral med fantastiske
glassvinduer og mye historie

 Det største alteret i katedralen
 Det var masse søte små vintage butikker
som dessverre ikke hadde åpent på søndager
Avsluttet selvsagt dagen med Chai latte og
chocolate chip cookie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar