mandag 11. april 2011

Skins

Jeg løper jo en del om dagen, og jeg har lest om kompresjonsprodukter flere steder, og deres positive effekt på musklene og utholdenhet. Så nå har jeg gått til innkjøp av en selv for å teste ut om det virkelig er verdt det.


Jeg har desverre null peiling på hvordan jeg speilvender bilder...

På pakken til tightsen står det følgende:
  • du vil oppleve økt blodsirkulasjon og mindre opphopning av melkesyre
  • den er i et unikt teknisk materiale som er antibakterielt, temperaturregulerende og fukttransporterende
Det første jeg oppdaget var at etter et par minutter med tightsen på, det å få den på er en mini-økt i seg selv, begynte det å prikke i huden. Dette er et godt tegn, da har du fått riktig størrelse, prikkingen betyr bare at blodsirkulasjonen er bedre. Noe som er mye av hensikten med tightsen. Man trenger ikke kun å bruke den til løping, den kan brukes til all slags trening, og det anbefales også å sove med den dersom man er sterkt plaget av stiv muskulatur.

Hvordan var den å løpe med?
Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke merket så stor forskjell under selve løpeturen, men jeg kjenner nå at jeg ikke er stiv i leggene i det hele tatt, og det pleier jeg alltid å være på kvelden etter en økt. I dag løp jeg bare 5km, så derfor forventet jeg heller ikke å få oppleve en umiddelbar endring, men har noen forventninger om at 8km runden på onsdag skal bli litt lettere.

Tightsen kostet 999kr, og jeg har kjøpt og betalt den selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar