onsdag 9. mars 2011

EA Sports Active

Av en eller annen grunn gikk jeg innom Siba da jeg var på senteret i dag, og der fant jeg EA Sports Active til Wii for kun 149 kr. til den prisen kunne jeg koste på meg å teste ut om dette er noe tess. Jeg har meldt meg opp til 30 days challenge, tatt mål og vekt og skrevet ned i treningsdagboken, så får vi om det har skjedd noe på 30 dager. Det bør nok nevnes at jeg trener endel utenom dette også, så derfor kan jeg ikke kun gi æren for eventuell vektnedgang og oppstramming til dette spillet. Men det blir allikevel en fin avveksling til annen trening.


I dag var min første dag, og den gikk veldig bra. Førsteinntrykket av spillet er veldig bra, det forklares rolig hvordan øvelsene skal utføres, og det er en god instruksjonsvideo. Det er også et stort pluss at du slipper å se videoen hver gang du skal utføre en øvelse en gang til, dersom du føler du har behov for repetisjon er det noe du kan velge selv. I begynnelsen av Challengen velger du hvor hard motstand du ønsker å ha, jeg valgte hardeste, og da øvelsene i dag stort sett dreide seg om rumpe og lår må jeg lett innrømme at jeg kjente det, jeg kjente det godt. Og jeg var både varm og svett når økten var ferdig. Selv synes jeg 30 minutter er litt kort, men da kan man jo legge til ekstra øvelser selv eller kjøre gjennom hele økten en gang til. 


Jeg gleder meg til å se hvordan treningen blir lagt opp for morgendagen, og det blir spennende å se om det blir noe fremgang.


I denne pakken følger det med lomme til nunchuck som festes på låret og treningsstrikk med lett motstand. Du kan også bruke Wii Balance Board dersom du har det fra før, men det er ikke noe må ha, jeg valgte å trene uten.

2 kommentarer:

  1. Jeg er litt ferdig med vinteren jeg, Var egentlig det i fjor - i april - etter den vinteren vi hadde hatt da!

    :)

    SvarSlett
  2. Det var super godt! Og bortsett fra ølen å det lyst brødet, også veldig sunt:) Tok rett å slett alt jeg hadde lyst på å brukte fantasien. Anbefales! :) God torsdagskveld til deg!

    SvarSlett